Fortfarande nittonde juli


Vet ni vad som hände när jag var ute om red JAG FRÖS OM BENEN ! och inte nog med det , det kom sånahär rökpuffar när jag andades ut !!!! Fattar ni inte ; nu är sommaren slut , bäst att ta fram vinterjackan , mössan och hela köret innan man står där i en meters snö med bara en kofta . Känns hemskt , jag vill bara dö .
Tänk er när man ska i 20 minus grader gå (!) till skolan , man är försenad och man än en gång tänker på att det bara kan vara en själv som har sån otur att bo precis på gränsen så man inte får åka buss. Direkt när man har kommit ut genom dörren bara vilja vända sig om och gå och lägga sig igen . Plumsa fram i snön utan att lägga märke till isfläcken förrän det är försent och man ligger där på backen halvt död . Helt svart ute klockan fyra på kvällen . Skolans element som knappt funkar  , så att sitta med jackan inne på lektionerna verkar helt plötsligt inte så konstigt ändå . Mössan som man måste ta på sig för att inte frysa ihjäl och veta hur håret kommer att se ut senare . Skorna som förmodligen har någon sorts nerkylningssystem som fryser ner fötterna . Ingen cykeln , så man får stå där och tjata tills man tror att man tappar rösten på änns föräldrar som alltid verkar ha något att göra .

                                                                 KOM VINTERN , JAG ÄR REDO !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Har du ett namn ?
Ska du hit fler gånger ?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du också en blogg ?

Lätta på hjärtat här:

Trackback
RSS 2.0