Fortfarande sjätte augusti

Klockan kvart i elva cyklade jag hem från stallet . Hahah har aldrig varit så sent  på stallet . Jag var ensam där på slutet så det var alldeles tyst och det var alldeles mörkt ut . Läääääskigt . Ann ringde mig vid halv sju och sa att dom snart skulle komma till ÖOR med Erik . Så pappa skjutsade mig och cykeln till stallet så jag var där vid sju . Gick mest runt och väntade och pratade med lite folk tills halv åtta , då kom Ann och Erik . Direkt när hon lastade ut erik så började han och Salsa som har varit  från varann i en hel dag (skandal !) gnägga som några galningar så Ann släppte ut han med Salsa . Dom fick stå där ett tag medans jag hämtade och hö och när vi (jag , ann och Irene) lastade ur och rengjorde transporten och fixade lite saker . Sen tog vi in hästarna . Och lät dom äta sen började jag att borsta Erik , han har inte blivit borstad på en hel vecka så han var något smutsig . När han var ren och fin så sadlade , tränsade jag honom och sen red en halvtimme ungefär i ridhuset . Han var väldigt pigg och det var så sjukt kul , åh han är bäst . kunde flytta han ut och in från spåret och göra volt och volt tillbaka med bara skänkarna . Wiho , det går framåt . ;D Det var faktiskt premiärritten för mig nu när jag inte har ridit på hela sommaren . Skulle igentligen städa ur tävlingskåpet men hann inte så hann bara hänga täckena på täckeshängaren . Jag var sjukt stressad eftersom mamma ringde hela tiden och sa att jag skulle komma hem och täckeshängaren ville verkligen inte sammarbeta så det slutade med att jag tog i allt vad jag kunde för att få igen den . Så nu är det som en stor buckla . hahha , men ska fixa det imorn när jag kommer till stallet för att städa och sånt . Åh , jag är så himla glad att Erik är tillbaka innan skolan börjar (det var inte tänkt så innan) så jag kommer vara där resten av sommaren .


Ja jag är lycklig , ja jag är lycklig ....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Har du ett namn ?
Ska du hit fler gånger ?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du också en blogg ?

Lätta på hjärtat här:

Trackback
RSS 2.0