Fortfarande tionde juni

Nu har jag ätit upp och lugnat ner mig så jag ska berätta om min dag .
Hade sovmorgon idag och började inte förräns nio då vi skulle han "svarttjärns-dagen" , som ligger hundra mill mitt ute i skogen . Och såklart skulle man gå dit upp . Men nu till själva saken . Kom försent ungefär en kvart ungefär och då hade alla gått . Fick panik då jag inte visste vägen !Jätte många hade ringt men orkade inte ringa så ringde bara till Evelina och frågade om vägen dit upp . Skogsmullen och förklararn som hon är säger hon att jag bara ska följa stigen . Ja det är ju enkelt TILLS STIGEN DELAR PÅ SIG ! Ja det var ju bara att ta den som såg bäst ut . Och jag och min vanliga otur så var det ju självklart fel stig . Så det var bara att traska tillbaka och ta den andra stigen . Men tillslut så kom jag fram till Svarttjärn . Där skulle vi ha nån himla poängjakt och jag var gruppledaren . Hade faktiskt ganska okej grupp förutom att allt var pisstråkigt . På lunchen så börja jag och "disskutera" (kanske skulle passa bättre med bråka) med min lärare . Var så galen på hon för hon sa massa saker som inte var sant och tyckte jag var typ helt dum i huvudet bara för jag kom lite försent . Hon tyckte det var rätt åt mig att jag fick gå själv i skogen för att jag kom sent . Okej , hon får väl tycka det men om jag hade gått vilse och dött där ute i skogen (okej inte så stor chans men det har ju hänt :O) hade det varit rätt åt mig då ? Och när hon tio stycken personer sa att hon hade fel och äntligen fattade det blev hon assur och bara gick därifrån . Då har hon stått i en kvart (?) och bara skällt på mig för att jag har gjort fel . Men när jag säger att hon har fel går hon bara därifrån och skiter i att lyssna på vad jag har att säga . Är det rättvist ?
 Resten av skoldagen flöt på ganska bra förutom att en kille i min klass bröt/stukade fingret i en lek så han fick fara in på sjukhuset . Har massor med myggbett på huvudet nu som kliar så jag håller på att dö .

Vi slutade ett ungefär och jag , Therese och Emma cyklade direkt till stallet . Har nästan inga luft i däcken , sadeln är lös så den skaver in mellan benen (jättehärligt) , och ena växeländraren är paj så min cykel är en riktig dröööm att köra .
Mockade åt Erik och borstade han lite senare också . Spöregnade så gick inte ut och betade nånting . Evelina och Maja kom också efter ett litet tag . Sjuuukt kul dag på stallet , helt damp . For hem vid kvart i nio .
Kom hem och det såklart hinner jag knappt in genom dörrn förrän pappa börjar hacka på mig . Så sjukt lågt som han håller på , man kan inte tro att han är vuxen . Han tror på riktigt att jag inte har några känslor .
Nu ska jag gå och lägga mig . Måste kliva upp tidigare än vanligt då det är utklädning imorn på skolan . Ska vara skogsmulle typ . Hahhah , nämen jag ska ha en svart sopsäck på mig och rufsigt hår med löv i . Kommer få stressa som en galning då jag måste hinna fixa allt . Hjälp mig , jag kommer komma fem timmar för sent .
Hejdå ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Har du ett namn ?
Ska du hit fler gånger ?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du också en blogg ?

Lätta på hjärtat här:

Trackback
RSS 2.0