Tjugoåttonde mars

Hallå i stugan , bloggar ovanligt tidigt idag . :o Vaknade vi tolv tiden gick upp och åt frukost . Sen dess har jag nästan bara suttit vid datan förutom att jag rengjorde Milos , min kanin bur . Bäddade och duschade . Men skitsamma nu ska jag prata om något viktigare , Earth Hour .
"kväll klockan 20.30 släcker närmare en miljard människor över hela världen ljuset i en manifestation för klimatet. Genom en enkel handling - att släcka ljuset under 1 timme - kan du vara med och sända en signal till världens makthavare att de vid FNs klimatmöte i Köpenhamn nu i december ska våga fatta de beslut som krävs för en framtid på jorden."
Jag tycker det nästan är en självklarhet att släcka för miljön . Så halv nio mina vänner , då blir det svart i rutan . Men jag tänkte på tvpogram till exempel Robinson som börjar åtta (?) . Halva programmet kommer det ju vara jättemånga som sluta se och stänger av tvn . Jag tänkte mest på Robinson eftersom det är så påkostat program . Sen kan det ju vara folk som eftersom dom missade halva programmet inte tycker det är värt att kolla på restän . Skulle vara kul och höra vad tv4 säger om det (;
Hejdå ...


Dagens väder . Ja vad ska man säga ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Har du ett namn ?
Ska du hit fler gånger ?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du också en blogg ?

Lätta på hjärtat här:

Trackback
RSS 2.0