Femtonde maj

Förlåt förlåt förlåt för den urusla uppdatering men har verkligen inte haft tid . Sovde hos Therese igår till idag . Vi pratade , kollade på tv och sånt trevligt . :D Vi var inte uppe så jättelänge eftersom vi var tvugna att gå upp åtta . Klockan nio hade vi Elevens Val på Solänget . Där mockade , sopade , bytte vatten och fixade hö till ponnystallet . Sedan hämtade vi hästar och fixade dom och sen köra . Körde själv för första gången ! Klå den ni ;D . Det var apbajskul . Vi körde en bana och plutthästen Exot som jag körde ^är så himla snäll så det gick helt okej , förutom att jag körde över alla koner typ (a) . Hursomhelst så gick allt bra och sen skulle man sela av och borsta och sånt och efter de gick vi en tipsslinga . Det var jätteenkla frågor som en " vart är du någonstans nu ? " 1. Solbacken X. Solänget 2. Solberget . Hahahahah , jättesvårt . Vi slutade ett och då gick jag , Emma , Therese och Maja direkt till ÖOR . Där gick jag mest omkring och gjorde lite olika saker tills Ann kom . Då borstade jag Erik som såklart var jätte dammig och fixade ordning han . Fick skritta igång han en liten stund innan Ann red . Medans hon red så mockade jag , fyllde på med spån och fixade nytt vatten i hans hage , PÅ TRETTIO MINUTER !!!! Herregud vad jag spurtade . I vanliga fall brukar jag mocka på ungefär en timme . Stressade somen galning men blev lite stolt att jag var så snabb . Sedan skrittade jag av honom , gick in och tog av han allt och borstade av han litegranna och gav han mat . När jag var klar med honom så gick jag upp till kafeterian och åt min korv som hade blivit kallt så värmde den i mikron . Ni kan ju gissa hur god den var . Sen var det dags att rida igen . Var så himla trött och hade ingen alls lust att rida , dessutom hade jag börjat få lite huvudvärk . Men jag visste att jag inte skulle vara trött eller ha ont i huvudet längre när jag satt upp så red ändå . Hade Bonija och hon är så himla snäll . Hade tänkt mig en seg trögklump men hon var riktigt pigg och alert . Riktigt trevligt förutom att hon som vanligt är hundra meter lång . Vi hade en annan ridlärare då våran riktiga är borta så det blev bara att träna lite på dressyrprogrammet vi ska rida nästa vecka . Har knappt kollat på pappret . Panik , panik . Iallfall efter lektionen såg jag att Evelina hade kommit . Då blev jag glad , men jag hade inte tid att stanna så vi pratade bara litegranna och sen for jag hem och åt tacos och nu sitter jag här .
Hejdå ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Har du ett namn ?
Ska du hit fler gånger ?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du också en blogg ?

Lätta på hjärtat här:

Trackback
RSS 2.0