Fortfarande artonde maj

Kom nyss hem från stallet . Har varit så himla najs kväll där . :D
Började med att jag kom dit vid halv fem , fem . Mockade och klappade lite hos Erik och gick sen mest omkring med Therese och Henny . Höll på att börja gapflabba åt några fjortisar som var så patetiska som man höll på dö , och sen gick dom runt och skrattade och sånt åt folk . Stackars människor måste ha det svårt . Men iallfall , vid åtta ungefär ringde Ann mig och frågade om jag ville rida Erik och såklart ville jag det . Therese fick följa med som stöd . Hästarna hade precis fått hö så han ville helst äta det -.- . Jag red han i en halvtimme ungefär och han var uuuuuunderbar . Otroligt snäll som han alltid är . När jag kom in igen så var det nästan tomt i stallet . Therese hade farit en liten stund innan jag hade ridit klart så jag var alldeles ensam . Det var så himla skönt när det var så tomt och tyst i stallet . Jag hatar när det är mycket folk och jag är inte så van med så mycket folk som det är på ÖOR heller så jag blev happy . Tog av alla saker , borstade av han och gav han mat . Eftersom han hade ätit hö precis innan jag skulle ut och rida så han hade såklart dregglet grönt gegg överallt , inklusiv mig ! Så jag fick stå och gnugga bort det från träns och sadel . Sen kom mamma och vi for och hämtade Jesper . Eftersom jag var på så bra humör så blev det Håkan Hellström hela tiden tills Jesper satte sig i bilen och vägrade lyssna på Håkan . Han har ingen känsla för musik helt enkelt , mamma stog inte heller på min sida men jag orkade inte bli sur för en gångs skull . Nu ska jag gå och lägga mig .
Hejdå ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Har du ett namn ?
Ska du hit fler gånger ?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du också en blogg ?

Lätta på hjärtat här:

Trackback
RSS 2.0