Fortfarande tjugonionde maj

Halli hallå , nu är jag här igen .
Innan jag for tills stallet så låg jag och stekte ute på altan med bror och mamma . Hundra grader minst .
Sedan vid halv fyra for jag till stallet . Mockade och sen väntade jag tills en halvtimme innan jag skulle rida så borstade jag Erik så jag inte behövde stressa med det sen . Red Nix , gick helt piss i början . Han gick knappt framåt och jag hade ingen lust eller ork att sitta och bara driva driva driva ... Så jag skrittade på långa tyglar i en kvart ungefär . Då fick jag lite jävlarannama (wannabe Evelina typ)  så då gick det hyfsat okej . Han fick faktiskt lite energi . Hade så himla ont i halsen (som jag har fortfarande) och mina läppar är jätte torra . Och det gjorde inte det bättre att det dammade galet mycket på plan så satt och hostade hela lektionen . Efter ridlektionen for jag ut en liten sväng med Erik . Älskar att rida i skogen på travstigarna när det är kväll och soligt så himla mysigt . Red lite på lilla ridplan så han fick mjuka upp på volter och serpentiner också . Pappa kom ner jag precis hade kommit från skogen så han hjälpte mig lite med att ta bort alla saker och sånt (a) . Sen övertalade jag honom att vi skulle fara och k´öpa bj . Då glass är det enda jag vill ha med tanke på min brännande hals . For till kvantum och köpte det . Hem och åt pizza , mummi . Och nu sitter jag här .
Hejdå ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Har du ett namn ?
Ska du hit fler gånger ?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du också en blogg ?

Lätta på hjärtat här:

Trackback
RSS 2.0